Along my way I find the world

Eilat = zon.......???????

5 mei

Vandaag werden we om bijna 12.00 wakker en hadden zo 12 uur geslapen. De vermoeidheid van anderhalve dag reizen moet er toch uit. Onze kamer heeft gelukkig airconditioning en wc en douche. Alles piepklein en simpel maar we voelen ons een koning te rijk of misschien wel de koninginnen van Sheba te rijk.

Het weer is bewolkt of beter er hangt woestijnzand in de lucht. Het geeft een gelige atmosfeer. Na rustig te zijn opgestaan gaan we eerst op zoek naar eten. Niet ver van het hostel blijkt een supermarkt te zijn met o heerlijk; airconditioning. Er is de hele tijd een warme deken om je heen en dus elke koelte is welkom. Binnen besluiten we dat we lekker deze dagen zelf koken en we nemen de uitdaging aan om te begrijpen wat het Hebreeuws ons te bieden heeft. Maar door goed kijken, voelen, ruiken en zo meer komen we achter wat er in alle pakjes en zakjes zit.

Terug in de kamer besluiten we toch eerst rustig aan te doen, omdat we moe zijn en het eigenlijk helemaal geen weer is om aan het strand te liggen. De rest van de middag doen we gewoon rustig aan. Er steekt zelfs een zandstorm op en op een gegeven moment vallen er druppels. In alle reis gidsen staat dat het in Eilat maar twee dagen per jaar regent. Nou dit is er dus èèn.

Samen maken we pasta en dan maar gelijk voor twee dagen, met de rest maken we gelijk een Palestijnse jongen uit Nazareth blij.

Daarna trekken we er toch nog op uit en met een heerlijk ijsje genieten we van een goede temperatuur aan de Rode zee en langzaam wordt het donker. Dag 1 in Eilat zit er op.

6 mei

Ook vandaag is de tijd van opstaan laat. We ontspannen goed en doen rustig aan. Na de brunch vertrekken we naar het strand. Het is weer gedeeltelijk bewolkt en het is behoorlijk warm, maar de wind is weer sterk en dat maakt dat het goed te doen is.

Bij het strand gekomen is het niet te druk en we vinden een mooi plaatsje en dan is tocht het grote moment aangebroken…. Een duik in de Rode Zee. Heel helder en mooi water, heel zout maar een heerlijke temperatuur. De zon verdwijnt wel in de loop van de middag achter de wolken maar de temperatuur blijft heerlijk. Het is een fijne middag die aan het eind wordt bekroond met een groot heerlijk ijsje. Natuurlijk hebben we niet echt de zon stralend hier gezien in Eilat. Maar misschien was dat een cadeautje want als tie er was was het heeeel heet. Nu hebben we toch twee relatief goede warme maar niet te hete dagen gehad.

Terug in het hostel eten we en bereiden we ons vertrek voor morgen voor.

Voor de komende twee dagen wacht Jordanië. Maar we weten niet of we internet hebben midden in de woestijn in een bedoeinentent maar zondagavond zijn we terug in Jeruzalem en zullen we jullie vertellen van onze avonturen.