Along my way I find the world

ICED dag 3

Vandaag al weer de derde dag. De vermoeidheid van een toch zeer intensief congres begint toe te slaan maar het blijft boeiend. Het is niet dat ik nieuwe dingen en ideeën op doe op dit congres voor in mijn klas. Ieder land is zo verschillend. Het is vooral dat je horizon verbreed wordt, dat je basis steviger wordt. En vandaar uit kun je je onderwijs een duidelijker richting geven, weet je waarvoor je werkt.
De keynotesprekers waren ook vandaag goed maar wel heel lang. Dat maakt het soms lastig om lang te blijven luisteren. De verschillende sessies daarna waren soms meer interessant dan andere keren.
Ik moet wel zeggen dat er als Kentalis (onze organisatie) veel in de presentatie en verzorging is gestoken en dat maakt ook dat we hier heel herkenbaar zijn.
In de morgen is ook bekend gemaakt waar in 2015 het volgende congres is: Patras in Griekenland. De directrice van de afdeling van de dovenstudies van de universiteit daar maakte vooral een heel mooi VVV praatje waarom we daar naar toe moeten gaan. (grappig)
Na de middag was er een zalm-barbeque voor de congres leden met daarna een boottocht op de baai van Vancouver. Deze avond begon een 4 daags vuurwerk spektakel. Heel Vancouver was afgezet en er waren rond de half miljoen mensen op de been.
Het is een wedstrijd tussen landen die de beste vuurwerkshows laten zien. Vanavond was de Verenigde Staten aan de beurt. Vanaf het water hadden we prachtig uitzicht op Vancouver en het de vuurwerkshow. Op de Englishbay lag het vol met kleine en grote boten en het was heel bijzonder het op deze plaats mee te kunnen maken. Daarna weer de bootreis terug naar de haven bij het hotel. Het was weer een bijzondere dag.

Tot slot een quote van Hellen Keller: `Alone we can do so little, together we can do so much.´