Along my way I find the world

ICED dag 4

De laatste dag alweer van het ICED congres. Wat is dat snel gegaan. Om negen uur zaten we weer in de zaal. De keynotespreker van vanmorgen was Breda Catry uit Sydney - Australië. Ze had het over dovencultuur en het belang van dit in het onderwijs. Een hele inspirerende toespraak, geheel in gebarentaal. wat schetst mijn verbazing toen ze een filmpje liet zien? In het filmpje speelde Danni Wright mee. Ik heb haar twee jaar geleden ontmoet. Na de toespraak ben ik naar Breda (Wat een naam voor ons Nederlanders) gegaan en heb haar mijn kaartje gegeven met een groet voor Danni. Daarna een aantal goede workshops en toen was de sluitingsceremonie van het congres. Met meer dan bijna 900 handtekeningen onder het document, dat Milaan van 1880 als een verkeerde beslissing verklaarde, werd het overhandigd aan de voorzitter van de Wereld Federatie van Doven.
Het was weer een heel bijzonder moment. Vanuit de hele wereld waren er in de afgelopen week reacties gekomen van veel bijval. Het is echt een historisch moment geweest.
En toen was het voorbij, de laatste groet, de laatste foto.
Samen met iedereen van Kentalis zijn we daarna nog gaan lunchen en hebben we daar onze indrukken gedeeld. Het was ver maar het is de moeite waard geweest om met zoveel naar Vancouver te gaan.
Daarna werd er afscheid genomen en ging ieder zijn eigen weg. Ik had vandaag naar Groose Mountain willen gaan maar het was echt heel erg bewolkt en dus heb ik het uiteindelijk gehouden bij een wandeling in het Stanleypark, sea-aquarium en daarna een pizza. Nu de tas in pakken en dan morgen om 12 uur de auto ophalen en Elma. En daarna gaat de rondreis beginnen. Het andere deel van deze Canadareis.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!