Along my way I find the world

Hope - Kelowna

23 juli
Vandaag gaat de reis naar en terug van de Rocky Mountains beginnen. Eerst rustig aan gedaan omdat ik om 12 uur de auto pas kon halen. Ergens ontbeten. Daar begon meteen een Canadese man een heel verhaal. Volgens hem was er geen beter land als Canada in de wereld. Omdat ik dat nog niet kon bevestigen hield ik maar mijn mond en mompelde wat. Vancouver is fantastisch en de Rockies zullen ook fantastisch zijn maar ik moet het uiteindelijk eerst nog allemaal maar eens zien.
Daarna nog wat rustig op mijn kamer de tas ingepakt en me toen, heel sjiek, weer laten vervoeren naar het vliegveld. Daar de een auto gekregen. Ik had een Hyundai Accent gevraagd maar kreeg een Toyota Avensis. Ach, niet mis. Daarna de weg ingeslagen om Elma op te halen. De dag ervoor had ik de weg uitgevogeld met Googlemaps. Het ging fantastisch!
Daar hebben we eerst nog even gegeten en vlak voor we wilde vertrekken kwam Gisa terug van het werk. Zo leerde ik haar ook nog even kennen op de valreep. Daarna begon het dus echt.
We hadden al gezien dat er twee wegen naar Hope liepen en we besloten niet de Hyway 1 te nemen maar de Hyway 7 die wat provincialer was. Een prachtige weg met prachtige uitzichten. Elma heeft volgens mij alles alleen via de lens van haar fototoestel gezien, zoveel foto´s heeft ze gemaakt.
Om 5 uur waren we in Hope. Eerst hebben we ingecheckt in het Motel. Daarna zijn we boodschappen gaan doen. We kwamen in een winkel waar ze echt alles hadden tot pakjes erwtensoep. Ik herinnerde ineens, mam en pap, dat jullie het over deze winkel hadden gehad. Nadat we terug op onze kamer waren hebben we eerst wat gegeten en zijn toen nog even Hope ingegaan. Gelukkig was het minder warm want ook hier zijn de tropische tijden aangekomen. Waar we morgen naar toe gaan, Kelowna, is het bijna 40 graden. Zo krijgen we toch ook een beetje wat in Nederland al meer dan een week is.

24 juli
Vandaag zijn we vertrokken naar Kelowna. Een prachtige tocht door de bergen en heuvels. Maar met de minuut steeg ook de temperatuur. Aangekomen in Kelowna .......36 graden!!!! We smolten letterlijk weg.
Dus op zoek naar de Hostel. Na wat zoeken kwamen voor een huis te staan dat zo uit het hippie-tijdperk was gekomen. Even moest ik slikken. Maar binnen was de relaxte sfeer en werden we echt welkom geheten. De kamer was een volgende verrassing. Een klein kamertje helemaal blauw geschilderd met overal vissen en dolfijnen erop. We slapen dus echt in een vissenkom.
Daarna zijn we Kelowna in gegaan.... heet, heet, heet..... In een pub een bier, een hamburger en een aiconditioning sessie gehad.
Toen terug naar ons hippieHostel , even gechilled in de huiskamer, nou ja huiskamer..... een verzameling banken uit het tijdperk van Napoleon. Nu zitten we hier in onze vissenkom en zijn toch stilletjes blij dat het maar èèn nachtje is.
Tot de volgende keer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!