Along my way I find the world

Mount Revelstoke

27 juli

Ook vandaag hebben we een rustige dag gehad. We hebben weer een plekje opgezocht waar we rustig in de schaduw, in Revelstoke zelf is het 34 graden, konden slapen, lezen en van alles en nog wat, doen. We waren in Brandon Creek, richting Kaslo, aan de Colombia rivier. En wat waren daar ook? Colombiaanse grond eekhoorntjes. Die alleen maar op zoek waren naar voedsel en daar al zo tam van zijn geworden dat ze uit je hand komen eten. Zie bij de foto's. We hebben ons kostelijk vermaakt met hun..... of zij met ons. Echt heel leuk, en we hebben echt hele mooie foto's en filmpjes kunnen maken.

28 juli

Vandaag hebben we het Nationale park Mount Revelstoke aangedaan. Het stikt hier van de nationale parken en provinciale parken. Maar door iedereen werd deze aanbevolen.
Met de auto tot de top, met prachtige uitzichten op de omliggende gebergte. Maar onderhand dansend om alle muggen van je af te houden. Het was echt heel erg. Het blijken de twee ergste weken hier te zijn wat muggen betreft. We kregen ook nog uitleg dat er vier soorten muggen voorkomen. Maar dat is eigenlijk niet belangrijk als ze allemaal prikken.
We besloten dus maar iets lager te gaan zitten om onze lunch te nuttigen. Daar was ook een prachtig uitzicht een Rode Eekhoorn kwam ons ook hier bezoeken en met èèn oor naar een eventuele beer. Die morgen was een moeder met twee jongen gesignaleerd. Maar ik denk dat die ondertussen ook op apegapen lagen want het was echt heel warm.
Met de auto zijn we daarna verder gereden naar een wandeling door een stuk regenwoud. Ja, echt, door het klimaat en de ligging is hier ook een stuk regenwoud, met gigantische bomen. Even verder op een tropisch moerasland. Echt heel speciaal om door te lopen. Hier waren planten met bladeren die zo groot als paraplu's waren.
Toen terug naar huis, koken, voorbereiden voor morgen. Morgen gaan we naar Banff en zullen door drie nationale parken rijden: Glacier National Park met 430 gletsjers, Yoho National Park en Banff National Park.Bij elkaar bijna 300 km. Kijk dus nog even bij de foto's voor onze ontmoeting met de eekhoorns.