Along my way I find the world

Het Wilde Westen of toch.......

Vanmorgen zijn we uit Banff vertrokken. we laten een leuke plaats waar echt hele mooie dingen hebben gezien. We zijn door de het Kootenay National Park getrokken naar de andere kant van de Rocky Mountains. In dit park zijn vele bosbranden geweest en het is echt soms angstaanjagend wat zo iets kan aanrichten. Hier heel veel wild langs de weg. Herten en elanden, rustig grazend en zich door iedereen laten fotograferend.
De weg was rustig en zo schoten we echt heel erg op. Aan de andere kant van de Rockies zijn we naar het zuiden afgezakt en zo hadden we steeds de Bergen aan onze linkerzij. We konden zo heel langzaam afscheid nemen van deze prachtige bergen.

Halverwege de middag kwamen we aan in Fort Steele, Een openlucht museum met allemaal huizen uit de pionierstijd. Daar lopend voelde je ineens de sfeer en de tijd op je in werken. Daar zijn we ook met een stoomtrein uit die tijd nog een stuk gaan rijden. Het was heel leuk en leerzaam.

Daarna op weg naar het hotel in Kimberley.

Beste allemaal hierbij moeten we jullie iets bekennen. Iedereen denkt dat wij in Canada zitten maar eigenlijk is het gewoon Oostenrijk. Zie de foto hier onder........
Nee hoor, Kimberley is een dorp met allemaal Duitse en Oostenrijkse huizen. En dus waan je je ineens in een gezellig Duits toeristen plaatsje, zelfs de opschriften zijn in het Duits. We slapen in een leuk hotel. Het is op doortocht want morgen vertrekken we naar Nelson.