Along my way I find the world

Op weg naar Nelson

Na een heerlijke nacht zijn we van morgen vertrokken naar Nelson. Het weer was niet stralend maar wel goed. We rijden nu grotendeels door heuvels met veel bos, oneindig veel bos.

In Creston zijn we even boodschappen gaan doen en dit plaatsje was op een aantal punten heel speciaal. Het plaatsje zelf lijkt zo uit het midwesten van de USA te zijn gekomen. De USA ligt hier trouwens op nog geen 9 km. En er liepen, naast de gewone Canadees nog twee typen mensen. Eèn in lange jurken en speciale kapsels, van een kerk die je in Amerika wel meer hebt die niet in deze tijd leven, maar nog een aantal eeuwen terug.
En daarnaast een heleboel jongeren, maar echt heel veel, die sinds een jaar geen douche hadden gezien. Ze hadden gescheurde kleren, dreadlocks, en Bob Marley kleren. Ze zaten en liepen overal. We hadden Creston al een heel stuk achter ons gelaten toen we midden in de wildernis, we hadden al kilometers geen dorp gezien, zo´n zelfde jongen langs de weg zagen staan die daar op een trommel van een drumstel stond te spelen!
In de wijde omgeving niets dan zo nu en dan wat auto´s die langs reden. We zien de laatste dagen veel langs de kant van de weg aan wilde dieren, maar dit was echt heel verrassend. Misschien gaf hij een concert aan de beren en caribou´s die ook in dit gebied zitten? We zijn niet teruggereden voor een foto, maar misschien is het voor te stellen hoe het er uit zag.

Na verder een rustige rit door bergen en wouden, zijn we aangekomen in Nelson. Een klein stadje met huizen in Jugendstil. Heel knus en gezellig. Ook hier weer een zee aan jongeren die hier in een beetje rastastijl rondhangen, Dreadlock Holiday van 10CC zingt de hele tijd door mijn hoofd.
We slapen in een Hostel wat Hotel heet en ieder hebben we een eigen kamer met douche. We hebben aan het eind van deze vakantie op allerlei manieren overnacht.