Along my way I find the world

En daar was de beer

Vanmorgen vertrokken uit Hope naar Vancouver. We wilden voor we de auto zouden inleveren langs Grouse Mountain gaan. Dit is de hoogste berg rond Vancouver met uitzicht op de stad.

Na twee uur waren we daar al. We zijn met de gondel naar boven gegaan. Het was een prachtige dag toch lag Vancouver er in een waas bij, veel was er niet te zien.
Maar wat wel.....? Twee Grizzly beren. Achter prikkeldraad maar we hebben ze gezien. Deze twee beren waren alleen achter gebleven toen hun moeder door een auto is geschept. Ze zijn hier opgegroeid en kunnen niet meer terug naar de wildernis. Wauw wat een dieren. Er liep er eentje op een meter van me vandaan. Die wil je echt niet in het wild tegen over je hebben.

Na nog wat rondgewandeld te hebben zijn we weer met de Gondel naar beneden gegaan en daarna zijn we op weg gegaan naar het Hostel. Eerst hebben we in een park nog even gegeten en daarna ons gemeld bij het Vancouver Backpackers Guesthouse. Zo konden we eerst onze spullen daar laten en dan de auto wegbrengen en hoefden we niet nog met van alles te gaan sjouwen.
We werden enthousiast verwelkomd door de gastvrouw die meteen zei dat we naar een ander huis zouden gaan want in dit huis waren zoveel mannen. Ze bleken meerdere huizen te hebben en dus gingen we twee straten verder waar we een eenvoudige kamer kregen. Onze laatste standplaats. En inderdaad zijn we in dit huis met èèn man voor de rest alleen maar vrouwen.

Toen moesten we nog de auto terugbrengen, na 3480 km te hebben gereden. Ik vond het toch wel even spannend, of het allemaal goed zou gaan en er geen mankementen waren. Maar binnen twee minuten waren we autoloos.
Uitgerekend hebben we 150 euro betaald voor de benzine..... en wat een kilometers hebben we gereden, geweldig.
Daarna met de skytrain terug naar het hostel. Daarna rustig aan gedaan en vroeg gaan slapen.