Along my way I find the world

Vancouver verkennen

17 juli

Vanaf nu vertel ik alleen mijn verhaal omdat ik een week lang ergens anders ben dan Elma. Na een heerlijk lange nacht was ik om half 8 wakker en echt uitgerust. Een aantal dingen moest ik vandaag doen en ben eigenlijk meteen op stap gegaan. Het weer was geweldig en de stad lachte me toe.
Een Canadese simkaart gekocht (001-778-239-4488 Nederlandse nummer gebruik ik niet) wat eten voor zo tussendoor, geld gehaald en zo wat van alles.
De rest van de groep had ik nog steeds niet gezien en ik wist ook niet waar iedereen zit in dit gigantische hotel. Maar ik vond het ook wel lekker om even rustig op mijn eigen tempo de dingen te doen. Daarna ben ik Vancouver ingegaan. Langs de waterlijn naar Gastown. Een wijk in downtown Vancouver waar het ineens lijkt alsof je in een andere wereld stapt. Kleine huizen, veel groen en veel bloemen. Het had iets Engels. Eigenlijk zonder het te merken stond ik ineens in Chinatown. Er waren ineens andere geuren, taferelen. In Vancouver is de grootste wijk met Chinezen in Noord Amerika. Nou dat merk je meteen. Ik was ineens een lange blonde Europeaan tussen kleine Chinezen. Ik had ooit het plan om naar China te gaan dit jaar, maar ik ben er geweest hoor. Vooral de winkels waren een bezienswaardigheid. Wat ze er allemaal verkopen weet ik niet en misschien wil ik het ook niet weten want het zag er allemaal indrukwekkend uit, zo niet soms afzichtelijk. Het Sun-Yat-Sen Park was een typische Chinese tuin met schildpadden en grote goudvissen. Het is allemaal zo speciaal dat er bussen komen om de wijk te zien. Kun je het voorstellen; een bus met Chinezen (of waren het Japanners) die naar Chinezen komen kijken.
Daarna ben ik rustig richting het hotel gewandeld. Robsonstreet was weer een typische winkelstraat met allerlei winkels zoals je ze eigenlijk overal zien. In een Grieks restaurant heb ik een heerlijke maaltijd genoten. Daarna terug naar het hotel voor een heerlijk middagdutje. Wat is het leven dan goed…… ´s avonds bleek ik aardig verbrand . De zon had de hele dag goed zijn werk gedaan.


18 juli

Vandaag was ik vroeg op en ben rustig aan naar het centrum gewandeld. Een kerk bezocht, voor het eerst bij Starbuck een ontbijt genoten en verder relaxt de andere kant van downtown Vancouver verkend. Ik besloot uiteindelijk niet over te steken naar Granville island. Een eiland dat veel winkels heeft en op zondag kun je er over de hoofden lopen. Daar had ik even geen zin in. Dus heb ik de kust weg genomen en ben uiteindelijk aangekomen bij het Stanleypark. Het was er heel erg druk. Prachtig weer dus was het vol met toeristen, fietsers, joggers, skaters en daar tussen ik. Natuurlijk naar de totems. Indianen heten hier “People of the First nations”. Er wordt met groot respect over gesproken.
Wat me opviel is dat ik steeds meer dove mensen tegenkom. Je merk dus dat er nu veel zijn aangekomen voor het congres dat morgen begint. Overal wordt er gewapperd.
Terug in het hotel even wat opgefrist en ben toen wat te eten gaan zoeken. Eten zit niet bij de prijs in het hotel inbegrepen dus moet je steeds ergens gaan eten. Even langs de stand van Kentalis gelopen. Die werd opgebouwd, maar ze hadden geen hulp nodig. En dus naar mijn kamer gegaan om de eerste verhalen op deze site te zetten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!