Along my way I find the world

Dublin

De afgelopen drie dagen hebben we Dublin aangedaan. Tenminste uiteindelijk zijn we zondag buiten Dublin geweest met Marian. Maar daar hebben we al over gesproken.

Zaterdag hebben we de tijd genomen om lopend, dat is heel goed te doen, een deel van Dublin te zien. Het was mooi weer en dus ging dat ook heel goed. Eerst zijn we naar het Trinity College geweest. Een van de oudste universiteiten van Europa. Prachtige oude gebouwen die soms wel meer dan drie tot vier honderd jaar oud zijn. Hier licht ook het oudste Ierse boek tentoongesteld. ' Het boek of Kells'. Het was zaterdag dus heel druk maar het was heel mooi om te zien.

Daarna zijn we een route gaan lopen die we in een gids hadden gevonden en zo kwamen we langs vele mooie en oude gebouwen. Het is verbazingwekkend hoe veel imposante gebouwen Dublin heeft. Dit komt allemaal uit de tijd dat de Engelsen het hier nog voor het zeggen hadden. Daarna zijn we het winkel gebied in gegaan en stond om de tien meter een muziekant, een levend standbeeld of een andere artiest. het maakt het geheel tot een heel mooi en leuk geheel. Voor Trees was het vooral genieten.

En dan 's avonds Riverdance, dat hebben jullie al kunnen lezen.

Vandaag zijn we weer Dublin in gegaan. Een andere kant op en dus meer de middeleeuwen in. Prachtige kerken en nu we gisteren in Glendahloch zijn geweest begrijp je nog meer hoe een rijke cultuur de Ieren hebben.

We zijn nog even gaan kijken naar een brug in aanbouw die ongeveer 8 weken geleden uit Nederland is vertrokken over zee, om hier geplaats te worden. Hij lijkt op een harp en dat past natuurlijk wel in dit land.

Nu gaan we onze tas pakken want morgen zal de terugtocht aanvaard worden. In Nederland zal ik de foto's op de website gaan zetten zodat ook alles een visueel tintje krijgt. Want foto's zeggen nog veel meer.