Along my way I find the world

Dingle = Fungi

Twee dagen in Dingle. Na alle regen kunnen we aan het eind zeggen dat het eindelijk twee dagen zon zijn geweest. Fantastisch!!!!!!!

Gisteren was ik heel moe en wilde Trees nog graag een deel van de Dingleway lopen dus hebben we besloten dat ieder zijn eigen dag ging invullen. Trees heeft zo een aantal uur genoten van de verschillende uitzichten en ik ben wat door het stadje gaan lopen.... erg toeristisch. Heelijk op de pier gezeten en gekeken hoe er boten in en uit voeren met toeristen. Waar naar toe?

Al meer dan 25 jaar zwemt er in de Dinglebaai een dolfijn die de naam Fungi heeft gekregen. Hij heeft het zo goed naar zijn zin dat hij daar dag na dag de mensen vermaakt met rond de boten te zwemmen en van alles uit te halen. Als je het goed beschouwd is het een soort natuurlijk Dolfinarium. Dingle is daar natuurlijk heel blij mee en slaat er ook een aardig slaatje uit. Een ritje met de boot kost voor een uur 16 euro. Niet aan ons besteed dachten we.

Vandaag zijn we om de baai heen gelopen en dat was weer een pittige wandeling. Maar aan het eind zaten we ter hoogte van waar onze Fungi altijd speelt en zagen we ook de boten varen. Een uur lang hebben we samen gekeken naar een dofijn die speelt, achterna gezeten wordt door boten en er toch heel veel lol aan heeft. GRATIS En daar zijn wij als echte Nederlanders altijd heel erg blij mee. We moesten er wel een aardig eind voor lopen maar we hadden wel eer van ons werk.

Morgen vertrekken we naar Tralee waar we 1 nacht verblijven om dan vroeg te vertrekken naar Dublin de volgende morgen.