Along my way I find the world

Dingleway

Gisteren zijn we uit Killarney vertrokken met de bus eerst naar Tralee en daarna met de bus naar Annascaul op het schiereiland Dingle. Hier zouden we een Bed & Breakfast hebben en dan de volgende dag vertrekken naar Dingle en dit dan te voet doen.

Het weer was....... slecht. maar goed in een bus valt dit allemaal wel mee want je zit hoog en droog. In Annascaul kregen we een geweldige kamer met wc en douche en na alle hostels was dit toch even een cadeautje. het nadeel is weer dat je niet zelf kunt koken dus zijn we in een huiskamer restaurantje gaan eten. Leuk, persoonlijk en heel lekker.

Na een heerlijke nacht en dan nu eindelijk een echt Iers ontbijt, ( gebakken ham, gebakken ei, worstjes en gebakken tomaat, je hebt gelijk je lunch gehad) vertrokken we richting Dingle. HET WAS DROOG!!!!!! De gastvrouw zou onze grote bagage naar Dingle brengen. De vorige dag had ze gezegd dat het wat zou kosten maar aan het eind zei ze dat ze er verder niets voor vroeg, heel lief.

De weg ging op en neer, op de bergen hing laag hangende bewolking maar toch konden we best ver zien. De weg liep tussen hagen van fucsia's en wilde orchideeen( de Orangerie van Marienkroon zou hier jaloers rondlopen)

Ik zag op een gegeven moment een vervallen huisje met kapotte ramen en nieuwsgierig liep er even om heen. Uit het huisje kwam een oud mannetje dat vertelde dat hij daar woonde. Hij had wat schapen maar, zo zei hij, de mensen kopen tegenwoordig liever Guinnes als een schaap. Het was een eenvoudig gesprek maar zijn verschijning maakte op mij een diepe indruk. Wat een armoede.

De tocht ging op en neer, een stukje langs de kust maar het grootste gedeelte door de velden.

In vijf uur hebben we de tocht gelopen en het bleef maar droog tot................ 2 km voor Dingle. Toen kwamen we in een echte plensbui. Alles wat nat kon worden werd nat. Als verzopen katjes kwamen we daarna aan in het townhouse. daar werden we onthaald door een jonge maar heel enthousiaste gastvrouw die ons meteen een kop thee gaf en ons in vijf minuten alle pub's en restaurants opratelde waar we lekker konden eten, leuke muziek konden luisteren ect..... Onze spullen waren al gebracht en zo konden we even tot rust komen.

's Avonds toen we nog een rondje doorDngle liepen kwamen we lang een klein kerkje waar een concert bezich was met traditionele Ierse muziek. Voor de helft van de prij mochten we naar binnen en hebben toen nog anderhalf uur een concertgehadmet verschillende Ierse muziekinstrumenten, geweldig.