Along my way I find the world

Ring of Kerry 1

Gisteren hebben we dus eindelijk toegelegd op het wandelen. Het weer was redelijk, en er was zelf zo nu en dan zon. Dus op naar het Nationale park van Killarney.

We moesten er eerst wel een hele lange weg voor af wandelen maar daarna had je dan ook wel wat. Het is wel meer dan een park dan dat je in de ruige Ierse natuur aan het wandelen bent maar eindelijk waren we dan toch aan het wandelen. Met hier en daar toch weer een druppel maar goed. De benen hebben het gevoeld. De meren, watervallenvan dit natuurgebied zijn schitterend en alles omlijst door mooie niet al te hoge bergen.

Vandaag zouden we weer een busdag hebben. Het idee was om de Ring of kerry, hier heel beroemd, te doen en dit van uit de bus te aanschouwen. Toen we opstonden was het regenachtig. de rest van de ochtend werd dit meer en meer. Om kwart voor 1 vertrok de bus.

De Ring van Kerry moet heel mooi zijn want wat we tussen de regengordijnen in al zagen was fantastisch maar we hebben echt meer water dan andere dingen gezien. Op een gegeven moment leek het alsof we langs een groot wit filmdoek reden zo dicht was de regen en de bewolking.

Intussen zijn we al twee dagen in Killarney. We zijn hier in een hostel in een piepklein kamertje maar het is allemaal netjes en goed. We koken elke avond ons eigen potje tesamen met een heleboel andere backpackers. Gezellig met zijn allen in de keuken. Verbazingwekkend hoe je dan andere soorten kookkunsten kunt leren. Zo stond een jongen vanavond zijn aardappelkroketjes boven het broodrooster gaar te maken. je moet er maar op komen.

Zondag vertrekken we richting het schiereiland Dingle en gaan een stukje van de Dingleway lopen. Dus we hopen dat het goed weer mag worden. Nou dat is het weer voor deze keer. Hopelijk heeft ieder er weer van genoten.