Along my way I find the world

Cork.... in the rain

It's raining again..... O, O, it's raining again...... O, O,

Gisteren vertrokken uit Prosperous. Uitgezwaaid door Helen die werkelijk van alles heeft gedaan voor ons. De bus zou ons, in ongeveer 4 uur reizen naar het zuiden, naar Cork brengen.

Ierland maakt een lieflijke indruk. Heuvels, landerijen, overal mooie en verzorgde huizen. Alles werd afgewisseld met zon en regen.

In Kilkenny hadden we een drie uur durende stop omdat we aan andere bus zouden moeten nemen. Een typisch Iers stadje met zijn in verschillende kleuren geschilderde huizen en, daar komen we ook achter, vele kerken. Op elke hoek staat er wel 1 en waar ook nog eens twee tot drie missen te vinden zijn per dag die dan nog goed bezet zijn ook. Het was echt een goede tussenstop met een heerlijk bakje koffie in een echte pub.

Daarna weer een rit met de bus. De chauffeurs kennen de wegen goed dus gaat het er hard en snel aan toe. Om half 6 kwamen we aan. De zon scheen volop en alles lachte ons toe. En nu......... Zoeken naar het hostel Kinsley. Waarschijnlijk stond het op ons gezicht te lezen want op het moment dat we het echt niet meer wisten hield een Ierse man ons staande en zei: 'Kinsley hostel?' We hadden het echt anders ook niet gevonden. We hebben er een kamer voor twee en voelen ons koning te rijk.

's avonds hebben we via internet alle verder hostels en B&B vastgelegd voor de rest van de vakantie.

De volgende dag na een eenvoudig ontbijt zijn we Cork ingegaan om het te bekijken maar ja...... die regen....... Echt heel erg veel hebben we niet gezien, alleen het aantal kerken dat we van binnen hebben gezien is niet meer te tellen. Opvallend is wel hoeveel mensen er altijd zitten te bidden. Ierland is echt een heel religieus land.

Nu hebben we net zelf gekookt in de keuken van het hostel en gaan we vroeg naar bed. Morgen vertrekken we vroeg met de bus die ons via de kust naar het national park van Killarney brengt. Daar zullen we tot zondag verblijven waar we willen gaan wandelen en ook met de bus de ring of kerry willen gaan doen. We zitten daar weer in een hostel, wat echt het aller goedkoopst is en en elke keer ziet het er goed uit. Ik dacht dat een hostel alleen voor jongeren is maar er zitten soms hele gezinnen en ook veel ouderen. Dus kunnen we er best bij.