Along my way I find the world

Mariapoli Lieta

Eindelijk een berichtje van ons uit Ierland. Na een goede en snelle vlucht zijn we afgelopen zaterdag op Ierse bodem gestapt. De zon verwelkomde ons. Meteen zijn we vertrokken met de bus richting Prosperous. Het stadje waar zich ook het Mariapoli stadje Lieta bevindt. Daar stond Helen ons al op te wachten bij de bus. Ze zou ons wegwijs maken verder op het centrum.

Het welkom was hartverwarmend en.......... oorverdovend. Aangezien ze net een ander alarmsysteem hadden en Helen dit nog niet zo goed kende, werden we na twee minuten binnen op een gillend concert getrakteerd. Dit heeft enige tientalle minuten geduurd voordat de buurman ons uit deze benauwde positie kwam bevrijden. De politie van Prosperous was ook al op de hoogte. Met andere woorden; onze aankomst is niet onopgemerkt gebleven.

Helen heeft ons daarna het hele centrum laten zien. Om een indruk te geven. Het centrum is de helft van Baak. Het is mooi en in de Ierse stijl zoals we langzaam gaan herkennen.

Na het eten zijn we met Helen op bezoek bij Ann geweest ook zij helpt op het centrum. Voor de rest is iedereen op vakantie. Dus...... sliepen wij die nacht op ons tweetjes op het centrum.

De volgende dag heeft Helen ons een toeristische dag bezorgd. Na een zilverfabriek hebben we de Ierse paarden fokkerij en Japanse tuinen bezocht. SCHITTEREND.

Daarna zijn we nog even langs de begraafplaats geweest waar Lieta en twee anderen focolarini liggen begraven. Het was een speciaal moment om daar te staan en haar alles toe te vertrouwen.