Along my way I find the world

The Grand Canyon

18 juni

We leven in een heerlijke koele omgeving. De campground ligt op 2000 meter. Frisse nachten maar O wat doet dat goed na al die hitte. Marijke was vroeg op en ging douchen en ik ruimde de camper op om daarna aan een e-mail te beginnen aan Cruise America. Want ja het probleem is nog steeds niet verholpen en hoewel ik herhaaldelijk heb doorgegeven waar we ons bevinden hoor ik niets meer van ze. We kunnen nog steeds niet naar het toilet en op zich zijn we wel steeds op campgrounds met toilet het hoort niet.

Na het ontbijt vertrokken we voor een wandeling naar de Lodge een mijl hier vandaan en daarna naar Bright Angel Point, een uitzichtpunt.

Het weer was heerlijk en we liepen eerst naar de Lodge waar we in een presentatie binnen vielen door een park Ranger over het ontstaan van de Grand Canyon. Heel interessant. Daarna een korte wandeling naar Bright Angel Point. Vandaar had je een 260 graden view over de Grand Canyon. ADEMBENEMEND.

Foto’s maken, selfies en daarna genieten van dit uitzicht. Hier sta ik dan, op de Grand Canyon. Hier had ik zo van gedroomd.

Daarna op een rustig tempo terug naar de camper en de rest van de middag deed ieder wat die graag wilde doen, gewoon vakantie.

Na een heerlijke pasta met zalm en olijven hebben we nog een wandeling door de campground gedaan en om half 9 lagen we al op bed. Het is hier eerder donker. Weer een geweldige dag.

19 juli

Vandaag waren we weer vroeg op. Heerlijk zo vroeg buiten zitten en genieten van de rust. Op een paar meters afstand staat een hert en eekhoorntjes springen rustig rond.

Het is s’nachts fris maar daardoor slaap je ook goed. Daardoor kunnen we goed bijslapen want vanaf morgen is het weer alleen maar heet, heet, heet.

Maar vandaag is het weer perfect weer. 24 graden net een koel briesje. Je zit hier ook op ruim 2500 meter hoog. Je merkt ook dat er minder zuurstof in de lucht zit. Ik herken dat nu meteen na mijn klim op de Kilimanjaro verleden jaar.

Het is wel een heel spektakel om hier de campers te zien. Eigenlijk hebben wij een piepklein campertje. Er rijden hier campers die zo groot zijn als vrachtwagens. Waar zijkanten ook nog uitschuifbaar zijn in stilstand. Vlak bij ons stopte gisteren een hele grote camper en er kwamen zoveel mensen uit, kinderen en zelfs opa in een rolstoel. Na een heerlijke rustige ochtend bij de camper gingen we weer op stap. We wilden terug naar Bright Angels Point omdat nu in de middag het licht weer heel anders was. We namen een andere weg en zagen weer heel veel moois. Inderdaad was het zo anders mooi. Met het licht van de middagzon hadden de canyons andere kleuren. We hebben zo veel foto’s gemaakt maar ook gewoon gezeten en gekeken.

We kwamen tegen zessen terug maar omdat we in de middag al warm hadden gegeten hadden we lekker de avond voor onszelf. We hadden nog geen vuur gemaakt. Als een echte Hollander was Marijke eerder op de dag triomfantelijk terug gekomen van een wandeling met enkele stukken hout die ze ergens in vuurplaatsen had gevonden die mensen hadden achter gelaten en nu konden we die mooi aansteken. (Scheelde toch weer 8 dollar)

Maar goed, het vuur was mooi en we hebben genoten. Daarna naar bed want morgen vertrekken we weer. Dan moeten we dit geweldige plekje achterlaten. Het waren onvergetelijke dagen.

Reacties

Reacties

Christiane

Mooi dat jullie het goed maken, en zo genieten van de natuur.
Ik was in Loppiano en heb een mooie tijd daar doorgebracht, vele oude bekenden terug gezien, en ook daar zoals jullie genoten van de schoonheid van de natuur.
Ik wens jullie verder nog veel plezier. christiane

Donny en Carien

Wat een variatie in élk opzicht... het is bijna niet te geloven dat dat mogelijk is! Fijn dat we het zó gedetailleerd en met zo'n grote regelmaat kunnen volgen... bedankt daar voor en een prima voortzetting van dit geweldige avontuur!

Marlies

Net teruggekomen van een tweede bezoek aan Ernst vandaag.
Heerlijke capucino gedronken. Hedy was meegegaan en zij had Ernst ruim een week niet gezien en zag heel veel vooruitgang!! Da's hoopgevend!
Eerst nu jullie verslag gelezen. Wat lijkt me dat heerlijk en onvergetelijk mooi!
Ik herken Marijke's zorgzame karakter in de stukken hout die anderen niet gebruikten... jullie vullen elkaar goed aan in de verschillende talenten denk ik! Heerlijk om te lezen meiden!
Ik heb een ontzettend leuk persoonlijk appje ontvangen van Ali B. wat ik al met hem afgesproken had toen we begonnen over het jongerencongres van de Scalajeugd. Zo lief!
Jammer dat het programma gewijzigd is en dit waarschijnlijk niet gebruikt zal worden. Ali B. is echt een kanjer van een medemens!!! I love him!
Inmiddels zijn jullie al weer in de hogere temperaturen gereden.
Ik zie uit naar het volgende verhaal.

Perga

Va abbastanza ben con la traduzione google! :-) Quella con il "camion" e il nonno che esce sulla sedia rotelle... é veramente carina! :-))
Tolles Abenteuer! (Ausser die Geschichte mit den Toiletten (grrr)
Auguri per il seguito e tanti saluti a voi due!

Coby

Ik zie dat jullie het wel heel erg naar jullie zin hebben ,dat kan haast niet ander met die hele mooie omgeving.Ik lees dat verslag en ik zie de foto’s .en ik reis een klein beetje mee .
Op naar de volgende stop.
Liefs Coby

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!