Along my way I find the world

De grensovergang 😳😑😝

De reisgids vandaag:

Vanuit Bulawayo reis je verder zuidelijk naar de grens met Zuid-Afrika. Na alle grensformaliteiten, reis je door naar je overnachtingsplaats in de omgeving van Musina. Dit is het noordelijkste deel van de regio Limpopo.

Vroeg op, rugzak in de truck, ontbijten, vertrekken. Het is het ochtendritueel elke dag weer. We verlieten Bulawayo en begonnen de reis naar de geen met Zuid-Afrika. De weg was iets beter maar het zeer heuvelachtig de de reis langzaam. Vandaag niet ander als reizen en aankomen.

We hebben op deze reis grotendeels op een hoogte van tussen de 900 en 1500 meter gereden, behalve bij Swakopmund aan de kust. Het hele continent hier ligt dus heel hoog.

Na een uurtje even een sanitaire stop. Er ontstond verwarring. De hele reis had Cardi gezegd dat we naar een bepaalde lodge gingen maar dat correspondeerde niet wat Koning Aap had gezegd. Uiteindelijk bleek het dus die van Koning Aap te zijn. De was was met vlagen slecht. Maar om 12 uur waren we bij de grens van Zimbabwe. Het uit gaan ging snel. Maar toen moesten we de grens met Zuid-Afrika nog over. Een chaotische situatie waar we corruptie. Oor onE ogen zagen gebeuren. Het was heet, we hadden nog niet geluncht. Toen we ons stempel hadden moesten we al onze bagage uit de truck halen en alles moest door de scanner, ook weer in de hitte.

Als laatste kwam de politie in de truck en moest opnieuw alles zien. Totaal hebben we er drie een half uur over gedaan om de grens te passeren. Het wordt de vreselijkste grensovergang van Afrika genoemd. Nou dat hebben we geweten. En zoals ik het hier beschrijf heb ik het nog zacht uitgedrukt.

We reden na Musina de Bush Bush in door landschap met ongelooflijk veel Boabab. De een nog dikker als de ander. Sommigen meer dan 1500 jaar oud. Maar zo mooi.

Door het lange wachten lieten we de lunch voor wat het verder was en haasten we ons om voor zonsondergang bij de ingang van het Mapungubwe NP omdat morgen 4 nog een gamedrive willen doen. Ik heb besloten dat het zo goed is.

We kwamen aan in een prachtige lodge met mooie huisjes. Na het avond eten meteen naar het huisje en dan verder niets meer. Wat een chaotische dag. Maar goed ook dat is Afrika.

Carien

Je bent (jullie zijn) bijna niet bij te houden Marianne....πŸ˜‚
Mooi dat er zΓ³veel facetten van deze uiterst bijzondere reis door jou genoemd en beschreven worden, zodat we een tamelijk compleet beeld krijgen! Een goede voortzetting, take care en hartelijke groetjes!πŸ‘‹

Red

Wat zijn we blij met onze open grenzen....maar dit is UNIEK om mee te maken!

Henrike

Wat een verhaal Marianne!! Gelukkig mochten jullie de grens over.