Downtown Denver

Vandaag zouden we met Vincent op stap gaan. Al vroeg in de morgen kregen we een Whatsappje dat hij nog op de ranch was en dus later zou komen. Vincent is een echt cowboy, op paarden de koeien managen. En hij heeft nog een andere baan; professionele rodeo beoefenen.

We spraken af dat wij op eigen gelegenheid naar downtown Denver.

Okay, nu wonen wij een dik uur met de auto van het centrum in een wijk waar men allemaal 2 a 3 auto’s heeft. Hier komt geen openbaar vervoer!

We liepen eerst ruim een half uur in de brandende hitte en ieder die we tegen kwamen kon ons niet vertellen of er ook ergens een bus zou kunnen zijn. Uiteindelijk bracht Google Maps uitkomst en vonden we een halte waar een bus zou komen die ons via een andere bus naar downtown Denver zou brengen. Het was een busrit die ons door een ander gedeelte van Denver bracht. Tot nu toe waren vooral te gast geweest in huizen van een hoger segment, nu kwamen we door verpauperde wijken en de mensen die instapte hadden geen auto. Maar we waren blij dat we ook dat andere gezicht leerde kennen van de stad.

Na anderhalf uur in twee bussen stapte we uit bij Capitol Hil. Ja elke staat in Amerika heeft zijn eigen Parlement en Senaat en dus ook zijn eigen Capitol Hil. Mooie statige gebouwen en groene parken er om heen.

Daarna wandelde we naar de shopping street: 16 street mall. We kochten een nieuw zonnebril voor Marijke en ontmoette daar Vincent.

Hij zou ons met zijn auto naar alle plaatsen rijden waar Angela en de kinderen hebben gewoond, waar ze heeft gewerkt en waar de kinderen op school hebben gezeten. Onderhand vertelde Vincent ons wat het leven op de ranch was, hoe je een rodeo rijder wordt en nog meer van zijn leven voor hij naar Nederland kwam in 2000 en nadat hij in 2008 terug naar de VS ging. Hij vond het fijn om te vertellen en ik moet zeggen dat het heel interessant was.

Marijke heeft van alle plaatsenfoto’s gemaakt en ik kon me goed voorstellen hoe Angela daar had geleefd met die kleine koters.

Daarna bracht Vincent ons terug naar ons huis en terwijl we afscheid namen belde Conny Yormack op om te bedanken en te vragen of ze ook de reisde.nl site kon hebben, dan zou ze het door Google Translate te vertalen.

Daarna even ons opfrissen en eten. We hadden de dag ervoor een doggybag gekregen bij het restaurant van Raymond en dat was nog zoveel dat we daarvan nog met zijn tweeen konden eten.

Daarna zouden we naar boven gaan naar Maggie.

Maggie en haar gezin zijn Joods en dus is zaterdag de Shabat. Toch wilde ze ons graag ontmoeten. Zij en haar man Tom verwelkomde ons hartelijk. Tom vertrok snel daarna naar de school zoals hij dat noemde, wat een vergadering in de synagoge was.

Samen met Maggie hebben we twee mooie uren doorgebracht, haar liefde voor en lange vriendschap met Angela kwam ter sprake, het land Israël waar we allebei zijn geweest, familie, werk het leven. Het was een warm samenzijn terwijl buiten het onweer donderde en de regen met bakken uit de hemel kwam. Het was een hartverwarmende avond. Daarna weer naar beneden voor een welverdiende slaap.

Ted

Mooi verhaal weer zus! Fijn om weer met je mee te reizen?

Benedenbuurvrouw

Fijn dat jullie ons zo meenemen op jullie avontuur.
Angela komt weer even heel dichtbij. Ook Vincent en Raymond geven hierin hun bijdrage.
Het zal wel heel intensief zijn zowel lichamelijk als Emotioneel. Gelukkig hebben jullie elkaar.
Marian en Marijke blijf genieten.
Tot het volgende verhaal.!

Jacqueline

Mooie belevenissen weer....goed te lezen!En nu het volgende avontuur met de camper!Goede reis en geniet!
Omhelzing voor Vincent en Raymond!

perga

... con Google-Translator.... posso seguire un pò! ;-) Auguroni e ottimo proseguimento in quel paese immenso! Ciao!

Marlies

Zo nu even tijd om het vervolg te lezen van jullie avontuur.
Denver dus en alle aandacht voor Vincent!
Wát een bijzondere jongens zijn dat toch! Marijke wat kun je trots zijn op deze mannen.
Het lijkt me bijzonder avontuurlijk om zo'n beroep te hebben.
Gaan jullie dan vanaf morgen verder met de camper?
Ik ben benieuwd wat er allemaal zal volgen.
Wat bijzonder om zo intensief met deze Joodse mensen te zijn.... een levenservaring lijkt me.
Hier gaat alles tameljk goed.
Vandaag zijn Donny en Carien bij Ernst geweest.
Ernst was erg moe aan het eind van de dag. Ik maakte me wel wat zorgen, maar toch hoorde ik net van Ruben dat het wel weer ging en hij lekker ging slapen. We gaan verder ook op onze reis hier in huis en in Maasdam....
Liefs voor jullie tweetjes.

Wim van den Berge

Hoi Marianne en Marijke,
wat een avonturen, Vincent, stadsjongen uit Oh Oh den Haag als cowboy en rodeorijder. Bijzonder, maar het is dan ook een bijzonder gezin, een bijzondere familie. Mooi dat we jullie mogen volgen! heel veel geluk, plezier, en liefde! Wim

Ria

Dag, weer genoten van het dagboek. Wat een avontuur. Op FB zag ik de camper, daarin zal het goed toeven zijn.
Marianne van je moeder , die bij mij op bezoek was,zag ik hoe zij jullie stap voor stap kan volgen, je bent ver weg maar toch heel dichtbij. Blijf genieten!

Letizia

Dag Marianne en Marijke,
nu heb ik eindelijk alles kunnen lezen. Bedankt Marianne voor de uitvoerige beschrijving. Die doet alsof jij mee reist. Wat fijn voor Marijke om deze mooie ervaring met Vincent en Raymond op te kunnen doen.
Ik wens jullie nog vele mooie dagen in de prachtige natuur daar.