Along my way I find the world

Op naar de VS

Het was vroeg. De laatste dingen, Marijke ophalen, auto bij mama in de garage, nog een kopje koffie en toen kwam Carien om ons naar het station te brengen. Via whatsappen en e-mail en natuurlijk deze site hadden we al veel groeten gehad en werden we door zoveel mensen een mooie vakantie gewenst.

Maar waarom naar de VS?

Deze reis begint eigenlijk twee jaar geleden. Ik heb al heel lang het verlangen om een aantal mooie Nationale parken in de VS te bezoeken en te reizen met een camper.

Ik denk dat het een mooie zondagmiddag in mei was dat ik met Marijke een fietstochtje maakte en ze mij vertelde dat ze het verlangen had een keer nog naar Denver te gaan. Daar waar haar zus Angela bijna 18 jaar had gewoond. Vier van haar kinderen waren daar geboren. En Marijke had nooit de kans gehad om te zien waar Angela zo’n lange tijd van haar leven had doorgebracht.

Angela was op dat moment 10 maanden daarvoor overleden.

Het leek alsof onze beiden verlangens samen kwam in een reis waar we op dat moment van droomden.

Langzaam in die twee jaar werd die droom waar.

En nu is het zover. De eerste vijf dagen zijn we in Denver waar twee van de kinderen van Angela nu wonen.Daarnaast zullen we mensen ontmoeten die veel voor Angela hebben betekend. We zullen ook plaatsen bezoeken die dierbaar aan Angela waren. Marijke wil deze reis als een eerbetoon aan haar zien.

Daarna nemen we een camper en gaan we de natuur in. Ik kijk vooral uit naar de Grand Canyon.

Na drie uur vliegen zijn we nu in IJsland waar we een stopover hebben. Daarna nog 8 uur naar Denver. De vliegreis was voorspoedig hoewel we in 20 minuten van meer dan 10.000 meter hoogte naar nul meter zijn gegaan. Dat was even een glijvlucht. Maar nu even rust, een frietjes en dan over een uur gaan we weer verder.

Hieronder de foto van Angela op vakantie met haar gezin in Denver, een jaar voordat Angela overleed.

Mam

Lieve Marianne en Marijke,
Wat een leuke en dierbare foto van het gezin van Angela.
Heerlijk dat je nu eindelijk naar Denver gaat hè Marijke?
Zo dadelijk nog een lange zit naar Denver, goede vlucht en probeer wat te slapen....
Veel liefs voor jullie, mam

Marlies

Wauw.... jullie aanzet voor een vast onvergetelijke story-reis.
Ik ben oprecht blij voor jullie alle twee!! Geniet er van.
Marianne, ik weet hoe een kanjer jij bent om met welk voertuig dan ook , waar dan ook te crossen!!
Of het nou midden in de nacht dwars door Rome is of in de brandende zon door de Grand Canyon... jij draait er je hand niet voor om!
IK HEB DAT ZELF ERVAREN. Weet je nog MIDNIGHT op HET SINT PIETERSPLEIN!!!!
Wát een avontuur!

Marijke...
Geef je er maar aan over! Die meid kan alles.... met grote stappen beent ze af op het huurvoertuig, stapt zelfverzekerd in en gaat vol gas op het doel af!
Alleen heeft ze wel hele lange benen die enorme stappen kunnen maken. Dat wordt hijgen voor jou Marij!
En wat een prachtige foto van het gezin van Angela!!!
Ik zie uit naar hoofdstuk 2.

Marcus

Safe travels allebei!

Wat een gave reis en bijzonder ervaring staat jullie tegemoet.

Onze liefs, kusjes, knuffels en nog meer liefs aan alle lieve vrienden daar!

We gaan jullie verhalen met spanning volgen!

Say hi to Denver for me!

Angela will be guiding you along ♡

Ted

Lieve alletwee,
Weer mooi verhaal en even mooie foto❤️
Niets is toeval, geniet alletwee maar van dit moment en van de reis

Donny en Carien

Wat fijn om al zo snel het eerste bericht van jullie reis te ontvangen Marijke en Marianne... bedankt er voor!
Mooi om te lezen hoe deze reis naar het land waar Angela zoveel stappen heeft staan tot stand is gekomen... Ik hoop dat jullie haar extra nabij voelen daar?!

Jacqueline

Mooi,het eerste reisverslagje....ik ga jullie graag volgen in dit avontuur!Liefs aan alle lieve mensen daar!!

Trixi

Een goede reis en mooie vakantie toegewenst. Het is zeker heel bijzonder!

benedenbuur

geniet elk moment ik volg jullie

Wim van den Berge

Wat een unieke start, met het gezin van Angela, en wat een energie straalt iedereen daar uit. Mooi dat jullie die energie nu investeren in de relatie met je neven en nichten, want wat een uniek gezin, wat een unieke familie zijn jullie! Marianne, gaaf dat jij dit mede mogelijk maakt, en je ervaring als wereldreiziger nu ook inzet als "reisleidster".
Of zeg maar rustig: wereldreis-leidster, want dit wordt, is een wereldreis! dankjewel dat wij mogen meereizen, als Pinkeltje, een beetje vanuit jullie schouder meekijken, maar ook meebeleven, zoals met deze foto! Geweldig, ook in de herinnering aan Angela: zij heeft zo gevochten voor haar gezin, zoveel zorgen gehad, en kijk eens hoe je dat terugziet in de liefde van de familie voor elkaar! groet de Jongens (ja met een hoofdletter, dit is geen typefout) van ons. enjoy every minute! Mede namens Elma, Wim.