Along my way I find the world

Kilimanjaro & Zanzibar

Ja, je leest het goed. Dit jaar wordt het een groot sportief avontuur. Vandaag precies over 4 maanden zal ik vertrekken naar Tanzania. Daar zal ik in 6 dagen de Kilimanjaro beklimmen. Het is de hoogste berg van Afrika (5895 meter) en een van de 7 summits. Elk continent heeft een hoogste berg en deze is de hoogste berg van het continent Afrika. Zo'n berg beklim je niet even. Ook omdat je boven de 3000 meter te maken krijgt met ijlere lucht en hoogte ziekte kan oplopen. En daarom ben ik al bijna drie maanden hard aan het trainen; krachttraining, cardiotraining en duurtraining. Daarnaast is een uitrusting van zo'n expeditie belangrijk omdat je door 5 klimaatzones gaat wandelen, van het tropischregenwoud tot een hooggebergteklimaat met 25 graden onder nul 's nachts. Dus zijn er veel dingen die ik aan moet schaffen. Maar gelukkig vind ik veel op Aliexpress ;-).

En dan zijn er zoveel andere dingen om te oefenen en te regelen. Enkele weken geleden heb ik in de vrieskou een nacht buiten op het balkon geslapen om mijn nieuwe slaapzak uit te proberen. Enkele dagen daarna heb ik alles aangetrokken wat ik die laatste dag aan zal hebben en ben bij een gevoelstemperatuur van -15 met mijn hoofdlamp op in de nacht gaan wandelen om te ervaren hoe alles paste, of ik het koud had en te ervaren wat het is om bijna niets te zien dan alleen wat je hoofdlamp beschijnt. Het was een succes.

Na de Kilimanjaro, waar ik op 20 juli 's morgens op de top hoop te staan, zal ik nog even 4 dagen gaan genieten op Zanzibar. Een eiland in de Indische oceaan dat ook hoort bij Tanzania. Daar wordt het alleen maar even nagenieten, hoop ik, met een kamer met zeeview en mooie witte stranden. Hieronder een kaartje met de route die gelopen wordt. Ik zal de Machame route lopen....... pole pole (swahili voor heel langzaam)

Maar voor nu Hakuna matata....... (Swahili voor Geen Zorgen)


Reacties

Reacties

Ted

Geweldig zus. Trots op je

Janneke

Respect Marianne! Ik wens je nog heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!

Marianne de Koning

Hoi Marianne, dit is super! Succes en geniet van de voorbereidingen.

Robert

Wow Marianne, dat is een uitdaging! Ik heb een tiental vulkanen beklommen maar nooit hoger dan 2500 meter en het was soms erg zwaar. Ik volg je! (hier;-))

Christiane

Dat is echt iets voor jou!
Ik zal aan je denken, wees voorzichtig ,ik wens je veel plezier het wordt een hele onderneming.

Joop

Dat wordt weer reisverhalen lezen deze zomer! Ik geniet er nou al van!

Carien

Petje af Marianne, wat een moed en veerkracht om in alles 'je hart te blijven volgen'...
Heel bijzonder om ook te zien welk een voorbereiding eraan vooraf gaat... fijn dat je ons daarover al vertelt, anders zou ik er geen idee van hebben.
Tot heel vlug weer eens en veel groetjes, ook namens Donny.

Lucy de Haan

Fantastisch Marianne!!! Wat een voorbereidingen!! Ik blijf je volgen en met je meeleven!!
Veel liefs, Lucy

Wim van den Berge

Hoi Marianne, weer een prachtige uitdaging, en wat een uitgebreide voorbereiding! Costa Balconna krijgt in de winter een andere betekenis: ik zal deze uitdrukking nooit meer kunnen horen zonder aan jouw actie te denken. Hoe kom je op het idee, daar moet je Marianne Bloemendaal voor heten :-)
Geweldig dat je dit weer met ons wilt delen! We kijken uit naar je verhalen. Succes met de verdere training en voorbereidingen. Groeten van Elma, Lisanne en natuurlijk Thirza.

Maggi

Looking forward to new updates ? So exciting! Have a good weekend. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!