Along my way I find the world

Weer op weg

De hele nacht heeft het gestort. Wij klagen wel eens over de regen maar dat is niets vergeleken met hier. Hier ben je gewoon altijd nat. En iedereen is blij. Ik was vroeg wakker en om 7 uur ben ik heel uigebreid gaan ontbijten, even een bodem voor de reis. Daarna inpakken. Ik sjouw deze hele reis al van alles mee om in Tagaytay als een cadeautje te geven; expressokoffie en stroopwafels. Ben blij als ik die kwijt ben.

In de receptie geef ik mijn sleutel af. Cindy de receptioniste die me ook heeft ontvangen verwondert zich dat de tijd hier zo snel is gegaan. Ja, het lijkt alsof ik gisteren ben aangekomen. De plaats is zo gewoon en een thuis geworden dat het vreemd lijkt het te laten. Het was een geweldig hostel.

Om half 9 staat Leonel de chauffeur van gisteren weer voor de deur en brengt me bij de bus. Ik heb een half uur voor we vertrekken en ik vanuit mijn plaats de wekelijkse markt, de werkende mensen, de blubber, de hutjes en ik besef hoe uitverkoren ik ben. Daar in het verre Nederland heb ik een mooi huis, een goede baan. Ik ben hier alleen maar even. Dit is niet mijn eindstation. Ik hoef me niet zorgen te maken of ik het allemaal zal redden. Het zijn wat gedachten maar o zo belangrijk besef ik.

Om precies 9 uur vertrekken we. Het stort en dat doet het de komende twee uur, naarmate we zuidelijker komen wordt het beter. De bus is nauwelijks vol. Je vraagt je af hoe ze het redden. Ik rij voor 7 euro. De weg tussen El Nido en Puerto Princesa is echt een goede weg. Er wordt ook hard aan gewerkt om hem goed te houden. Weer vliegen er vele taferelen voorbij. Halverwege is er weer een stop en ik beslis om alvast warm te eten zodat ik vanavond er niet meer uit hoef. Om drie uur komen we aan op het busstation in Puerto. Het bed en breakfast is 400 meter verder dus binnen tien minuten ben ik er en krijg ik hetzelfde bamboehutje als toen ik hier 6 dagen geleden kwam. Wat is er veel gebeurd in die tussentijd.

Ik doe de rest van de avond rustig aan. Ik zal hier twee nachten verblijven dus morgen ga ik Puerto bekijken. Welterusten

O ja kijk steeds opnieuw in het fotoalbum van Filipijnen, ik zet er steeds nieuwe foto's maar je krijgt niet steeds een bericht daarvan

Reacties

Reacties

Wim

Goede reis, wij denken aan je! Toevallig vandaag bij het bijwerken van mijn foto's de foto's gezien van jouw "optreden" tijdens de relatiecursus. Ook weer zo'n talent om je in te zetten voor de ander, om iets te geven wat je hebt aan iemand die dat niet heeft. Je bent een gever, je hebt niet altijd door hoeveel je geeft! Houd dat vol, want "het is zaliger te geven dan te ontvangen". Jij bent net zo'n poster van Gibi en Doppiaw... en je geniet er zelf ook nog van, prachtig om dit mee te mogen maken via je verhalen. Dankjewel! Wim

Ted

Lieve zus,
Wat maak je toch veel bijzondere dingen mee zo, echt heel mooi!

Marlies

Hallo !!!!
Bedankt voor weer een mooi verslag Marianne!
Ik geniet er steeds weer van!
En inderdaad zijn de foto's prachtig!
Ik volg je op de voet en de golven!!
Hartstikke fijn om dit mee te mogen beleven.
Hou je goed!!!! Rust lekker uit en geniet!

Joop

Mooie verhalen en belevenissen Marianne. Dank je! Zit met kopje koffie vóór de vouwwagen bij te lezen. Goed begin van een nieuwe vakantiedag met jou.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!