Along my way I find the world

Een nieuw pension

Vanmorgen moest ik voor tienen mijn kamer uit. Er was geen plaats meer voor de laatste twee dagen. Ik had twee dagen geleden via booking.com een pension annex hostel gevonden voor 30 euro voor twee dagen. Het had goede recenties en zag er goed uit op de foto's.

Voor tweeën kon ik er niet terecht en ik besloot vandaag gewoon wat dorpjes en stadjes te bezoeken. Tsjechie is echt mooi, lieflijk maar ook heel goed onderhouden. Toen ik in Roemenië en Slowakije was kon je soms nog zo de armoede zien. Nu is dit een toeristisch gebied en ik ken de rest van Tsjechie natuurlijk niet maar het ziet er hier allemaal goed uit. De wegen zien er uit als of ze gisteren zijn geasfalteerd, huizen zijn typisch maar mooi onderhouden.

Rond drie uur was ik bij het pension in Ceska Kamenice. Een klein stadje met een mooi historisch plein. Het was even zoeken maar uiteindelijk vond ik het pension in een doodlopend straatje. Bij binnenkomst stonden er drie jongeren. In het Engels lieten ze me weten dat ik de eigenaar moest bellen. Die reageerde niet en zij vertrokken de stad in en sloten mij, ik was tenslotte nog geen officiële klant, buiten. Eerst wachten in de auto, rondje lopen in de stad, weer wachten in de auto, sms'je gestuurd, aanbellen, nog een paar keer gebeld. Geen eigenaar.

Uiteindelijk sprak ik een boodschap in en werd er ineens open gedaan. Hij had waarschijnlijk een middagdutje gedaan. Ik kreeg een mooie kamer en we spraken in het Engels. Hij woont boven met zijn gezin met twee kleine kinderen. Hij liep met een prothese en vertelde dat hij lang gevaren had maar dat hij zijn been was verloren bij een ongeluk. Nu had hij dit pension/hostel als inkomsten.

Hoewel de buitenkant niet echt heel verzorgd er uit zag, in tegenstelling wat ik dus de hele dag had gezien, ziet de binnenkant er picobello uit. Eenvoudig maar verzorgd. Ook de keuken waar je dus zelf kunt koken is eenvoudig maar alles is er. Het zal wel kort zijn maar het is in ieder geval goed

.

Reacties

Reacties

Bernadette

Bedankt Marianne voor je belevenissen. Heel interessant voor mij, ook omdat ik 5 jaar in Tsjechië woonde.... Ik verheug me op je foto's.
Nog goede reis en groeten aan dit mooie land.

Ted

Lieve zus, geniet van de laatste twee dagen. We zijn reuze benieuwd naar de foto's!

Trixi

Geniet nog van de laatste dagen. Nederland wacht op jou met heel mooi weer :)))

Pap

Eindelijk een reactie van pap/mam zul je denken, waar blijven ze!!!
Nu: we waren stil van/door de boeiende reisverhalen, maar ook wel "moe"van de vele wandelingen die wij in gedachten meemaakten!!
Bedankt voor de boeiende gedetailleerde verhalen.
De slotdagen horen we wel in Vlijmen.
Hoezo, de rest van de familie heeft hoogtevrees??
Groeten en geniet van de terugreis.
We zetten de koffie klaar....Pap

Marieke

Geweldig Marianne! Ik zie deze blog nu pas en lees nu alles met veel interesse. Met jou!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!